intro

Hi and welcome! This is Black Saliva, a style focused blog written by Viivi Vanessa R.

I'm a 24 year old girl from Helsinki, Finland and this blog is my own little space on the internet where I can share my thoughts, outfits and write a bit about my life and stuff that I do.

For first timers, I'd say take a quick look at ABOUT ME and get to know me a little before browsing through my posts.

Anyway, I hope you like my blog and leave me a comment.

Enjoy your stay!

THIS BLOG HAS BEEN ARCHIVED!

Follow me on Instagram @kisumaikuchuuru or check my homepage to find out what I've been up to recently.

Thanks for reading Black Saliva during 2008-2015.

twitter

search

popular posts




Blog Archive

TAGS

109 (1) accessories (29) aina (1) alsdead (1) animecon (2) anna sui (9) annyeong party (5) ask (14) bags (9) bday (5) beauty (30) björn borg (1) blog (18) blue moon blue (3) book (1) boy london (1) buzz spunky (1) casino (1) cecil mc bee (2) chanel (1) clothes (53) coal n terry (1) cocktails (1) cocolulu (8) contact lenses (9) cosmetics (37) cosplay (1) cottage (1) cryx (1) deco-den (7) disneyland (1) DIY (3) ed hardy (1) egg (8) electronics (12) expo (2) extensions (2) fall (1) fashion (46) flea market (2) food (64) friis company (1) ghost of harlem (10) gigs (10) glad news (5) gloomy bear (1) gosh (1) grimas (1) guess (5) hair (49) halloween (8) hanami (1) hats (12) home (6) inspiration (2) interior (1) interview (1) intro (1) ipad (2) ipad update (1) iphone update (2) ivory jar (1) japan (26) jeffree star cosmetics (1) jeffrey campbell (8) jelly (1) jsg (1) juicy couture (15) karaoke (2) keywords (1) kyary pamyu pamyu (1) lashes (6) lifestyle (29) lime crime (3) lipstick (2) liquid lipstick (4) liz lisa (1) lolita lempicka (7) long clothing (1) lookbook (28) lush (2) mac (4) maison gilfy (3) make up store (1) marc by marc jacobs (1) meetup (11) meme (6) merchandise (1) midsummer (2) money (3) monki (1) movie (2) nails (84) nars (3) nelly (1) onlineshopping (20) outerwear (2) outfit (142) parfum (4) party (39) personal (1) piercings (1) pool side (1) popteen (1) prisila (1) purikura (10) random (117) rant (10) report (2) review (15) rilakkuma (2) rose fan fan (1) scan (1) school (10) selling (8) shake shake (1) shoes (39) shooting (9) shopping (1) sponsor/advertorial (38) spring (6) starbucks (2) studio (1) summer (14) sunglasses (1) tan (4) the gazette (3) thoughts (2) tips (1) too faced (1) top 10 (1) top 5 (1) tracon (2) tralala (2) translation (1) travel (2) traveling (53) tsukicon (7) tutorial (20) twin style (1) twisty (1) ugg (1) unif (10) urban decay (1) valentine's day (1) valentine's high (1) vappu (4) versace (1) video (41) vivienne westwood (2) w♥c (1) wig (6) wishlist (14) work (1) xmas (10) y.r.u (1) year summary (4) yesstyle (1) yumachi (1) yumetenbo (3) yves rocher (1)

instagram


FOLLOWERS


2010/02/27

spending holiday etc.

Greetings from Tampere ! Tai no enivei, tulin kyllä jo takas kotiin tänään mut…
Oon siis viettänyt hiihtolomaa tän kuluneen viikon, eikä sen takia oo tullut päivityksiä, kun jotkut ilmeisesti kaipailikin jo ! ^^

Maanantaina suuntasin kohti Jyväskylää, yövyin muutaman yön porukoilla ja näin paria kaveria. Torstaina mun oli alun perin tarkoitus mennä suoraan kotiin, mutta päädyinkin pariks yöks Tampereelle Tuomaksen luo ft. Arttu.

Torstai meni lagatessa, tai no niin oikeestaan kyl kaikki päivät muttaaa……… Perjantai aamu alkoi tosi hehkeellä aamupalalla ja vaikka mun ilme ehkä antaa muuta olettaa, niin ne oli itse asiassa hyviä :---D ps. näyttää tyhmältä ku ei oo ku toisessa silmässä ripset lol, ignoratkaa XD

Arttu lähti aamulla istumaan moneks tuntia kampaajan penkkiin jotain tän päivästä hiusnäytös juttua tms varten, en oo ihan varma et mikä se oli…. joten minä ja Tuomas kulutettiin aikaamme ottamalla mm. hyvin edustuskelpoisiakuvia :-------D

Jonka päätteeks raahauduttiin kaupungille kiertelemään… Kerro kerro kuvastin, am I worth it?


Löysin unelmieni hatun Europehousesta… or not.

Lopulta Arttukin pääs vapaaks ja liittyi seuraamme, jolloin paineltiin johonkin jenkkiraflaan syömään ! Ruoka oli hullun hyvää ja kallista, mut noh.. kyl saa aina välillä vähän hemmotella itteensä ! Koska mikäs sen parempaa ku hyvä ruoka ja mikäs sen hauskempaa ku syöminen !

Must tuntuu et syön seuraavan kerran ensvuonna, vieläkin hirvee ähky ja ahistaa ku katon tota kuvaa noista ruuista… XD

Oikeesti haluisin postaa myös meijän hienoja yöllisiä videoita tänne, mut musta vähän tuntuu et noi pojat ei oikeen arvostais...

Mut eipä tässä muuta, paitsi et aaa ! Täytyy muuten viel sanoo et en ymmärrä miks ihmiset ei oo matkustanu busseilla nyt kun VRn junat on myöhästyny/peruutettu/yms kakkaa.. Mä menin HKI-JKL ja JKL-TRE välit bussilla eikä ollu niin hirveetä ku luulis ! Ei kauheesti houkutellu ajatus siitä et sais monta tuntia odotella junia asemalla ;<
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


edit: end of discussion, asia loppuunkäsitelty !

126 comments:

  1. tosi törkeetä tuo kopioiminen! leiskan tekeminen vie varmasti aikaa, ja sitten joku menee kopioimaan koko jutun. : <

    ReplyDelete
  2. tosi törkeesti kyllä kopioitu tolle sivulle, näkyy heti.

    ReplyDelete
  3. Eikö tosta vois periaatteessa tehä rikosilmotuksen jos haluais? Ihan helvetin törkeetä käytöstä tolta muijalta -.-

    ReplyDelete
  4. SÄÄÄLITTTÄVÄÄÄÄÄÄÄ toi kopioiminen !!

    ReplyDelete
  5. Hee, ekaa kertaa kirjotan jotain kommenttia, mutta ite olen tosi tarkka copyjen kanssa ja on NIIN TYHMÄÄ kopioida toisen koodauksia yms.. Toivottavasti tää kyseinen henkilö tajuaa tehneensä väärin!

    Ja Lauraa kompaten tosta vois ihan hyvin tehä rikosilmotuksen, jos ihan niin pitkälle haluaa. ^^

    ReplyDelete
  6. Yleensä jään hyvälle mielelle sun teksteistä, mutta nyt suututti toi kopioiminen. :-----((
    Jos on niin avuton ettei osaa tehä omaa leiskaa nii olkoot ilman! murr.

    ♥ sunny

    ReplyDelete
  7. tosi kivaa toi kopiointi, miten joku viittii, ku vielä ton huomaa heti...:<
    mut muuten kiva postaus, paljon kuvia jeje :---)

    ReplyDelete
  8. joo, heti huomas miten sulta oli kopioitu kaikkee. pisti silmään heti. :s

    ReplyDelete
  9. sanompa suoraan, että on siinä kyllä aikamoinen pelle, jos luulee, ettei tota kopiointia huomaa. pisti niin pahasti silmään, et alko vähän suututtaa. eiks ihmiset oikeesti ymmärrä, ettei saa kopioida ?

    joskus täytyy vaan vääntää rautalangasta. mut toivottavasti toi bloggaaja tajuaa muuttaa bloginsa ulkoasua, eikä hyväksikäytä sun kovaa työtäs.

    ReplyDelete
  10. Harmi ettei koodit kuulu tekijänoikeuslain suoja-alueeseen, joka koskee mm. kirjallista tuotosta tai valokuvia/piirroksia. Eikä varmana viranomaisia kiinnosta jos joku pikkuteini on kopioinut suositun bloggaajan layoutin.

    Ikävä juttu, pellen kyllä teki toi likka itsestään.

    ReplyDelete
  11. Mua alko oikein vituttaan sun puolesta, ku toi saakelin nyyppä menny kopioimaan sun juttuja. :<

    ReplyDelete
  12. Mansu, jep totta, ei kuulukaan... mut itepähän saa kärsiä sit siitä et on menny kopioimaan :--D

    ReplyDelete
  13. Jep totta, ei ole varmaan kauhean pidetty henkilö tän jälkeen :D

    ReplyDelete
  14. Oho ja varmaan alotin vastauksen samalla lailla. :D

    ReplyDelete
  15. Oot sentään sen faveissa... :D

    Bloggerille vaan postia jos ei ala vaikuttaa muu :)

    ReplyDelete
  16. hahaha..ihanii kuvii <3

    On muuten parasta kun näkee ns. valmiita blogipohjia käytössä jne ja sitten lukee "koodaus ja grafiikat by:"

    Sinänsä hauskaa, että en itse laske koodaamiseksi sitä, että copypasteen koko taustan koodin ja vaihaa sen vanhan tilalle :D

    Mut ehkä se on joillekkin iso juttu sit osata tehdä niin xD

    ReplyDelete
  17. joo sitä mäkin vähän ihmettelin :D kun yleensä jos joku on huomattanu jollekin siitä et baittais mua tms, niin heti on mun blogi hävinny suosikeista :D ihankun se mitään auttais...

    ReplyDelete
  18. Sirpa, haha joo, tollaset ihmiset onkin sit luku erikseen :---D Mut siinä ei ainakaan luvatta kopioi mitään niin se ei oo niin paha..

    ReplyDelete
  19. RIKOSILMOTUS !!! Mä voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, itekin oon tohon kopioimiseen törmänny, kun yhdessä paikassa oli mun profiili kopioitu, mutta ei mullakaan ollut kuviin tekijänoikeuksia, niin ei siinä oikee kauheesti mikää auttanu, ja tässä munkin tapauksessa neiti ei voinut poistaa, vaikka moneen kertaan pyysin ja vaadin. Mutta mua ketuttaa sun puolesta tosi paljon, koska todellakin tiedän miten helvetin ärsyttävää toi on, toi on just sellanen asia, toisten kopioiminen ja vieläpä väittäminen omaks, joka saa mut niiin vihaseks.... NO WORDS !!!!! *salama* :D Mä meen sanomaan tolle tyypille myös, mua ärsyttää nyt niin paljon myös !!!!!!! :( nii toivottavasti ei haittaa ku tälleen puutun, mutta oikeesti mä en halua kenellekkään tällästä, koska toi on kauheeta !!:D

    AI, ei voikkaan tehdä rikosilmotusta no voi vitsi.. Mut kai siitä nyt jotain voi silti tehä, ku eihän se nyt ihan näin vaan voi mennä... o:


    Ja pakko sanoo vielä tästä postauksesta, mä en tiedä miks, mutta jotenkin sä et näyttäny sulta !! :D Tai emt miks mut tuntu vaa !! :D Ja vitsi noi lohkoperunat on ihanii, nam ♥

    ReplyDelete
  20. REPEEEEEENN, pakko kirjottaa viel tää :DD

    "Taas muokkasin leiskaa, oh god. NYT OON OIKEESTI TYYTYVÄINEN. Se aiempi oli jotenkin synkkä, (vaikkakin sen takia mun tyylinen?) mut halusin jotain uuttauutta ja tein vaaleemman version :) Ja uuden bannerin .... XD"

    Ihan siis "omasta tahosta" vaihto, tuskin oli sun sanomisil välii ;D

    ReplyDelete
  21. ihanaa ku pistät tollasia ilmeilykuviakin itestäs, oot niissä imo nätimpi kun missään muissa :D ja täs ei sit oo mitään sarkasmia mukana, ärsyttää kun melki jokases blogis on sellasia *hymy* moi oon söpö-kuvia eikä mitään oikeesti hauskoja.

    ReplyDelete
  22. American Diner! siellä pystyy käymään ehkä just kerran vuodessa ja sitten samana päivänä ei tosiaan syökään mitään muuta...

    ReplyDelete
  23. Haha, ihania ja söpöjä kuvia! :>

    Aika käsittämätöntä, että joku tekee tommosta, luulis, että se olis tullut jo MELKO selväks sen sun yhen merkinnän jälkeen, mut ei sit... :S

    ReplyDelete
  24. toi tokavika kuva missä syötte jossain paikassa ni näytät söpöltä pikkutytöltä. :D ps toi on tosi tyhmää ja törkeetä kopioida sun toi ulkoasu. :(

    ReplyDelete
  25. Hei ! Huomasin tässä vasta, että Firefox Mozillaan voi laittaa Anna Sui- tyylisen teeman. Ilmoitin koska olen huomannut että tykkäät Anna Suista :---)

    ReplyDelete
  26. Aika huvittavaa, että ilmeisesti piakkoin 20v täyttänyt queen bee fanityttöineen nostattaa hirveen paskamyrskyn, kun joku yläasteikäinen pikkutyttö matkii.

    Joo, ymmärrän että koodien varastaminen ei ole kiva juttu, MUTTA koska kyseessä on napero joka luultavasti vain ihailee sua, on törkeetä ruveta yli tuhannen lukijan blogissaan avoimesti haukkumaan kyseistä tyttöä mitä jännimmillä haukkumanimillä ja riehumaan jostain rikosilmoituksesta.

    Varastaminen on pahasta, mutta monen pikkulikan esikuvana sun pitäisi osata suhtautua matkiviin pikkutyttöihin vähän empaattisemmin. Kiusattiinko sua koulussa? En usko että terveitsetuntoinen nuori aikuinen kokisi tarvetta nolata ja lytätä jotain ihailijaansa yli tuhannen helvetin lukijan edessä.

    Jos oisit ollut yhtään kypsempi, oisit pistäny kommenttia ja odottanut vähäsen, eiköhän tyttöä alkanu hyvin pian nolottamaan ja ois lähteny leiskat vaihtoon. Nyt aiheutit jollekin kakaralle herkimmässä iässä turhaa häpeää ja mielipahaa. Aika huvittavaa sinänsä isolta ihmiseltä.

    ReplyDelete
  27. ^Oh agreed.

    Chillaa nyt vähän Viivi, itkuviil, mutta kaatuuko sun maailmasi tohon? Se on kuitenkin vain HTML, ei kaunokäsikirjoitus. Tuota tekee kaikki ja olet varmasti tehnyt itsekin. ;>

    Peace and love and pancakes.
    terveisin entisiä tuttuja entisistä piireistä.

    ReplyDelete
  28. Aika huvittavaa, että ilmeisesti piakkoin 20v täyttänyt queen bee fanityttöineen nostattaa hirveen paskamyrskyn, kun joku yläasteikäinen pikkutyttö matkii.
    kopiointi ja matkiminen on kaks eri asiaa.

    Joo, ymmärrän että koodien varastaminen ei ole kiva juttu, MUTTA koska kyseessä on napero joka luultavasti vain ihailee sua, on törkeetä ruveta yli tuhannen lukijan blogissaan avoimesti haukkumaan kyseistä tyttöä mitä jännimmillä haukkumanimillä ja riehumaan jostain rikosilmoituksesta.
    en käyttänyt yhtäkään haukkumanimeä, enkä itse sanonut halaistua sanaa mistään rikosilmoituksesta.


    Varastaminen on pahasta, mutta monen pikkulikan esikuvana sun pitäisi osata suhtautua matkiviin pikkutyttöihin vähän empaattisemmin. Kiusattiinko sua koulussa? En usko että terveitsetuntoinen nuori aikuinen kokisi tarvetta nolata ja lytätä jotain ihailijaansa yli tuhannen helvetin lukijan edessä.

    miten tää koulukiusaaminen nyt liittyy yhtään mihinkään?

    Jos oisit ollut yhtään kypsempi, oisit pistäny kommenttia ja odottanut vähäsen, eiköhän tyttöä alkanu hyvin pian nolottamaan ja ois lähteny leiskat vaihtoon. Nyt aiheutit jollekin kakaralle herkimmässä iässä turhaa häpeää ja mielipahaa. Aika huvittavaa sinänsä isolta ihmiseltä.
    pistin kommenttia, odotin monta päivää, kunnes huomasin et ko. henkilö oli päivittänyt aka varmasti lukenut mun kommentin ja jätti reagoimatta siihen.
    mitä muuta tässä vaiheessa muka voi tehä, että asialle tapahtuu jotain? ei kukaan koskaan opi jos asiasta ei sanota tai sitä ei opi kantapään kautta..

    ja pliis, LUE mitä kirjotin ennenkun alat vääristeleen asioita.

    ReplyDelete
  29. Mei ♥:

    Oh hai, Yvonne.

    ReplyDelete
  30. "Anonyymi sanoi...
    ^Oh agreed.
    Chillaa nyt vähän Viivi, itkuviil, mutta kaatuuko sun maailmasi tohon? Se on kuitenkin vain HTML, ei kaunokäsikirjoitus. Tuota tekee kaikki ja olet varmasti tehnyt itsekin. ;>

    Peace and love and pancakes.
    terveisin entisiä tuttuja entisistä piireistä."

    Ei tartte olla butthurt white knight. kateellisuus paistaa läpi.

    ReplyDelete
  31. Voi herra jestas, etköhän sä ole tehnyt aika selväks, että et tykkää jos sun koodauksii kopioidaan, ja silti joku kehtaa. :/ Mun mielestä teit ihan oikein kun kirjotit tästä sun blogiis, sillä sen tytön omaa vikaahan tää juttu on, kun aluks varasti sun leiskan ja sitten vielä ignooras sun kommentin...

    Nätiltä näytät muuten noissa kuvissa. :)

    ReplyDelete
  32. aika törkeetä kyl toi kopioiminen, kun oot musta parikin kertaa just puhunu tääl et just tän ulkoasun kopioimine ärsyttää sua, nii joku menee ja kopsaa..

    ReplyDelete
  33. hahah asdfrtgy mikä matkijasopuli :--D "sehän on vaan html" joo mut jos sellaseenkin on upottanut monta tuntia aikaa JA toi kersa ei edes nätistä huomattamisesta ota opikseen eikä julkaise kommentteja niin on ihan oikein turvautua toisiin keinoihin kuten "julkinen nolaus" viivin blogissa. Sitä saa mitä tilaa eiks je ;)

    ReplyDelete
  34. ihana postaus ! <3noi ruoat namii:D haha
    mut jooo tosiaan tol näkyy varsinki nyt viel nois sivujutuis et noi otsikot iha samanlailja kirjotuski tollee samantyylist ku sul, HUH jotku ihmiset iha outoi :SS....

    ReplyDelete
  35. Oh hai, Yvonne.
    Hyvä yritys

    Ei tartte olla butthurt white knight. kateellisuus paistaa läpi.
    Ei vaikuttanu musta peppukipeeltä ja anonyymi tuskin oli kanssani samaa mieltä saadakseen Yvonnelta pildeä? Jos ei, silloin hän tuskin täyttää valkoisen ritarin määritelmää. Lrn2meemu.

    ReplyDelete
  36. Voivoivoivoi kuinka kamalaa, koodeja kopioitu!! Kaikki fanitytöt äkkiä 14-vuotiaan tytön kimppuun, kuinka se kehtaakin tehdä sulle noin!!

    PLIIS. Oot 19 ja käyttäydyt kuin 14-vuotias mutta niin se taitaa olla heti kun asiat ei mene niin kuin haluat. Olisit ihan hyvin voinut jättää niitä kommentteja tuolle tytölle vaikka kuinka paljon, laittaa ilmoitusta bloggerille ja valittaa kavereillesi irl mutta EI, pitää tulla tänne itkemään, tää postaus oli nyt pohjanoteeraus.

    Ymmärrän, että asia ottaa päähän, mutta sitä voi miettiä missä alkaa vaahdota mistäkin, tekstistäsi tuli nyt vaan fiilis että oikein ongit huomiota ja sääliä vaikka kyse on vain KOODEISTA.

    Ihan vinkkinä vaan, tämän blogin voi aina koodata uudestaan tai olla koodaamatta niin ei tarvitse murehtia että toiset kopioisi.

    ReplyDelete
  37. vähä tuli ärsyttävä olo ku katto noi kopioimisjutut... >:(

    ReplyDelete
  38. sara, minkä takia mun pitäis koodata itelleni uus jos joku toinen kopioi. sen toisenhan se kuuluu tehdä :---o

    Olisit ihan hyvin voinut jättää niitä kommentteja tuolle tytölle vaikka kuinka paljon, laittaa ilmoitusta bloggerille ja valittaa kavereillesi irl mutta EI, pitää tulla tänne itkemään, tää postaus oli nyt pohjanoteeraus.
    jätin kommentteja, bloggeria tuskin olis kiinnostanut, valitin kavereille irl. mitäs sit kun ei auta? annan olla vai? how about no.

    ja must on turhaa vedota siihen et minkä ikänen joku on. oli sit 10 tai 50 niin se on silti väärin eikä se ikä mitään muuta.

    mun mielestä jos ei nätisti sanominen auta niin se on henkilkohtainen voivoi.

    ReplyDelete
  39. huh huh, on jollakin pokkaa tehä noin.. D:

    ihanalta muuten näyttää noi ruuat<3 omnomnom.

    ReplyDelete
  40. Oletan että nämä jotka nyt Viiviä lyttää eivät ole koskaan koodanneet, tai ainakaan koodeja ei ole heiltä kopsattu.

    Tiedän, että se tuntuu pahalta. Melkeinpä samalta kuin joku kopioi sun runon, novellin tai valokuvan ja esittää sen omanaan. Yeh.

    ReplyDelete
  41. Vähän ilkeetä :o kenel on pokkaa kopioida noin läpinäkyvästi keneltäkään mitään, ja on noin helposti löydettävissä yms. kun on lukijana ja muuta ;OOO Toivon todella että tämä neiti uskaltais ottaa vastuun teoistaan ja hoitaa asian kanssasi, eikä pakene !! >O

    ReplyDelete
  42. oot vaan niin nätti :)

    ReplyDelete
  43. OH WOW.

    siis, myönnettäköön että se, että claimaa omaksi jotain toisen ns. rekisteröimää on luonnollisestikin väärin.

    siitä huolimatta - sun blogin lukijoista suurin osa lienee melko nuoria ja heistä moni ei taida paljoa kahdesti miettiä mitä sä suustas päästät täällä. olis voinut odottaa, että etenkin lukijoitaan vanhempi bloginomistaja jota useampi lukija saattaa katsoa ylöspäin, olis jolain hieman kauniimmalla ja esimerkillisemmällä tavalla voinut osoittaa että kopiointi on väärin.

    ei välttämättä anna kovin fiksua kuvaa kirjottajastaan, mietin tässä vaan että missä se oikee fiksuustaso lienee jos ei sitä huomaa että kuin moni "seuraa" sua ja miten ehkä siinä tilanteessa kannattaisi esiintyä. mutta, ehkä sitten tän postauksen, ja sen toivottavasti ei-ihan loppuun asti mietityn julkaisemisen ohella ajattelitkin osoittaa, että mielelläs olet siinä nuorehkojen lukijoiden kanssa samalla "mami mun graffat kopioitiin" -linjalla tai tasolla, etkä siinä korokkeella johon sun lukijat on valmiit sut asettamaan.

    jos on näin paljon lukijoita, luulisi haluavan käyttää sitä saavuttamaansa sananvaltaa johonkin hyvään, eikä kaggojen heittämiseen itseään pienempien päälle. tai omien henk.koht. eniten ärsyttävien asioiden purkamiseen.

    ..
    niin ja.

    jos sille KOPIOINTI-linjalle lähdetään niin; katsotko enään ikinä itseäsi sillä silmällä, että mitäköhän vaikutteita itse olet esim. blogiisi ottanut ja mistä?
    jokaisen pikkukikkare-ideankin pölliminen ottaa palloon mutta OH, aina ei mene nallekarkit tasan ja aina on joku ketä tahtoen tahtomattaan tai, oh, TAJUAMATTAAN, varastaa toiselta jotain - oli se sitten graffat, vaateidean, sivupalkin tekstit, blogin nimen.

    kaikkihan me katsotaan jotain ylöspäin ja otetaan vaikutteita jostain?


    sanon tän koska en usko et oot kyenny katsomaan tätä sun kirjotusta ulkopuolisen silmin sun frustrationin takaa. oon useamminkin pyörinyt samassa seurassa sun kanssa mutta tää postaus ei kyllä ainakaan entisestään lisää nappuloita sinne kypsyyden taikka nokkeluuden puolelle. harmillista, että en tunne tarvetta pitää suutani kiinni tällases asias meinaan, mutta jos tää nyt jää jotenkin sua vaivaamaan että ilmaisin itseäni hiukkasen ikävemmin ni voit kyllä tulla asiasta huomauttamaan sit ens kerran kun törmäämme :) tosin mua epäilyttää että tajuutko mitä haen, tod näk otat tämän vaan loukkauksena. mutta tuu sit vaik kysäseen ku näät mua jos ei aukee tää.

    love & peace, x's & oh's
    - keikki

    ReplyDelete
  44. tee uus layout jos tuo niin haittaa, jos se kopioi senkin niin huh huh

    ReplyDelete
  45. Oletan että nämä jotka nyt Viiviä lyttää eivät ole koskaan koodanneet, tai ainakaan koodeja ei ole heiltä kopsattu.

    Ensinnäkin lasten nettikiusaamisesta kritiikin esittäminen ei ole lyttäämistä.

    Toiseksi itse olen ainakin koodannut ja multa on myös kopsattu koodeja ja muutenkin matkittu. Ja entä sitten? Mun itsetuntoa ei millään tapaa loukkaa jos joku pieni ottaa musta mallia, enemmänkin päinvastoin.

    On käsittääkseni ihan normaalia että identiteettiään rakentavat pienet ottaa muista mallia ja kyllä ne siitä myös kasvaa yli ja hoksaa ehkä jopa myöhemmin, että olipas hölmöä.

    ReplyDelete
  46. Tässä on näköjään montaa mielipidettä asiasta tullut ja monet ovat sanoneet, että miksi nostaa niin "isoa" meteliä asiasta. Itse koodaan ulkoasuja (en Bloggeriin vaan ihan Websiin ja näin) ja onhan se aika törkeää alkaa kopioimaan toisen koodaamaa ulkoasua ! Mallia voi varmasti ottaa ja opetelle itse koodaamaan, mutta suoraa kopioiminen ilman lupaa on jo aika tyhmää. ^^

    Ja jos onkin Viivin ihailija, niin miksei kunnioittaisi sitten hänen koodaustaan ja osoittaisi ihailun olemalla kopioimatta mitään koodeja?

    Näin, kauhee saarna jälleen kerran. 8DD

    ReplyDelete
  47. On kyllä vitun törkeetä, ja ymmärrän että olet vihainen.
    Sun koodien varastaja on toki vielä lapsi, mutta sen ikäinen että kyllä pitäisi tajuta, että varastaminen on väärin, ja että ei vaan voi viedä toiselta noin kovaa työtä. Niinkuin joku jo sanoi, se on sama asia kun varastaisi vaikka jonkun sun tekemän novellin, tai jonkun taideteoksen ja väittää sitä muille omakseen.
    Kyllä 14-vuotiaan pitää osata kantaa jo vähän vastuuta siitä mitä on tehnyt, eikä pakoilla sitä ingooraamalla sut kokonaan, kun ensin ihan kohtealiiasti varmasti asiasta huomautit, ennenkuin teit tämän postauksen.
    Eikä sillä ole mitään merkitystä, minkä ikäinen sä olet, enkä huomannut sun haukkuvan tätä tyttö törkeillä nimillä, tai vaahtoavan rikosilmoituksesta, päinvastoin, sanoit että on harmi kun ei sitä voi tehdä, that's it.
    Mitään isoa juttua ei olisi syntynyt, jos tämä varastaja olisi käyttäynyt kuin ikäisensä, ja pyytänyt anteeksi ja koodannut bloginsa uudestaan. Ei ole sun tehtäväs alkaa työstää uutta ulkoasua, kun joku sattui nykyisesi varastamaan. Jos likka pitää sua tosissaan "idolinaan" luulisi että olisi lukenut mitä mieltä olet tosta sun koodien varastamisesta, ja käyttäytyisi kuin ikäisensä kuuluu, ja kunnioittaisi sitä. 14-vuotias on lapsi, mutta avuton ja tyhmä kakara se ei enää ole. Turha koittaa sen puolesta puollustella.

    ReplyDelete
  48. Ihmiset ei tuu ajatelleeks et ihan ku musiikin ja kuvienki kopioinnissa, on tekstien ja _myös koodien_ kopioimisessa tekijänoikeuslakijutut. Olis nyt ees vaihtanut värit :DD En oikeen tiiä pitäskö itkeä vai nauraa

    ReplyDelete
  49. Törkeetä! musta on kyl oikein tehty kun laitoit viestiä.. pitäähän tonkin ikäsen ymmärtää että se on todellakin väärin!

    ReplyDelete
  50. "ongit huomiota ja sääliä vaikka kyse on vain KOODEISTA."
    . . . . . . . . . . . . .
    Huomiota ja sääliä... MIKÄS SIINÄ? Jos omaa vaivalla tehtyä taidonnäytettä kopioidaan ja väitetään omaksi, eiköhän siinä ole aihettakin loukkaantua (suuttua?).
    . . . . . . . . . . . . .
    "Mun itsetuntoa ei millään tapaa loukkaa jos joku pieni ottaa musta mallia, enemmänkin päinvastoin."
    . . . . . . . . . . . . .
    Tuskin Viiviäkään vaivaisi jos olisi edes COPYRIGHTIT jätetty hänen nimiinsä... Johtaisi sentään alkuperäisen tekijän luo, mutta niiden pyyhkiminen ei osoita minkäänlaista kunnioitusta tekijää kohtaan.

    ReplyDelete
  51. tunnenkin kyseisen tämän kyseisen ihmisen :D kyllä huomattavasti näytti että kopiointia oli käyttänyt, siis sen huomasi aivan selvästi...

    ReplyDelete
  52. Anteeks kielenkäyttö näin etukäteen, mutta mitä helvetin paskaa jengi selittää että sun pitäis koodata uus ulkosasu ja antaa sen jonkun vitun säälittävän kakaran pitää toi sun?
    En tajua yhtään.. Totta helvetissä jos tykkäät tosta omastasi, niin pidät sen ja koitat saada sen idiootin vaihtamaan ulkoasuaan blogistaan.Toi ei todellakaan ole mitenkään luvallista kopioida ilman lupaa.
    Pistää raivoksi tollaset idiootit jotka luulee olevansa jotain maailmanomistajia että saavat tehdä mitä vaan, mm. kopioida toisten itse vaivalla(?) tehtyjä ulkoasuja.
    Menee raivo myös näihin kommentteihin mitä jotkut "järkevät" ihmiset ovat jättäneet, ei sillä että itse joku maailman järkevin olisin mutta kuitenkin.. huoh.

    ReplyDelete
  53. "Olisit ihan hyvin voinut jättää niitä kommentteja tuolle tytölle vaikka kuinka paljon, laittaa ilmoitusta bloggerille ja valittaa kavereillesi irl mutta EI, pitää tulla tänne itkemään"

    en tajuu miten jotkut voi valittaa sulle siitä mitä sä kirjotat sun omaan blogiisi...
    eikö blogeihin saa nykyään enää kirjottaa jos vituttaa jokin >:-----UU

    ReplyDelete
  54. ei huhhuh :D vertaa ton kopioimisen lisäks vielä noita tekstejä sun omiin ni on aika samankuulosia;

    "Oon Viivi 19 vee ja oon vastikään muuttanut pk-seudulle asumaan. Tykkään muodista, musiikista ja dataamisesta hehs."
    "Oon Byo 14 vee ja asun Raumalla. Tykkäilen musiikista, keikkailusta, dataamisesta ja suklaasta"

    "koodaus & grafiikat:
    versio 7, Viivi Vanessa R. aka 568A"
    "Koodaus ja grafiikka
    © Byo 2010
    aka. Yvonne Emilia A"


    "Jos etsit kantaaottavaa ja verbaalisesti sisältörikasta blogia luettavaksi, olet väärässä paikassa."
    "Jos etsit tietyn genren asiatekstiä
    sisältävää blogia, olet väärässä paikassa!"

    jne :---------D hylkää vielä kommentit. kui säälittävää?

    ReplyDelete
  55. Jos se ei kohta ota niitä himputin koodeja pois niin mäki meen jo huutamaan sille pää punasena :D Ne on sun käsialaa ei niitä saa kopsia :´< Toinen tekee vaivalla ja toinen pääsee helpommalla kopioimalla sun tekemän ison työn... ÒwÓ Bah, ihmiset on kieroja kuin korkkiruuvit.

    ReplyDelete
  56. Kyrsis muakin rankalla kädellä jos koodit vaan "napataan" ja ehk vähän muokkaillaan. Delicious copypasta. Joo siis toki koodit ei periaatteessa kuulu tekijänoikeuspiiriin mutta kun sä, Viivi, vaivaudut miettimään värikoodeja, miten sävy A sointuu sävyyn B, kannattaako linkit laittaa kursiivikoodilla vai alleviivattuna ja sit jotku vatipää tulee ja vaivautuu vaan miettimään "hehe vaihdan tosta vähän väriä jesjes!" nii onhan se äärettömän lapsellista.

    Joo ja 14v ei oo ihan lapsilapsi, kyllä sillä aivot toimii ja pitäis nyt sen ikäisenä ymmärtää asia tekijänoikeuslaki ja vähän miettiä kannattaako sitä kopioida kysymättä vai kysyä ja sitten ehkä kopioida vastauksen mukaan. Eli älkää muut kommentoijat vedotko noin hanakasti ton "baittariblogin" pitäjän ikään...

    Plus nolompaa tolle "baittariblogin" pitäjälle on että ihmiset miettii(ne, jotka tietää Cupcake Couturen) "heei tää on melkee kopio Cupcake Couturesta!" kuin että Viivi julkisesti laittaa blogiinsa tyyliin "ärsyttää kun blogissa X koodit on copypastetettu multa ja vähän koodailtu". Jos joku ei avaa suutansa asiasta niin tapahtuuko sitä koskaan mitään?

    Blogi on tarkoitettu omien mielipiteiden julkituomiseen, toki voi välillä miettiä millä tahdikkuudella kertoo mielipiteensä mutta anyways.

    Ja ettei mun kommentti menis ihan pastanjauhannaks nii mä kyselisin et mitä kokoa toi Ginan "Over and out" huppari sulla on? Ostin jokunen aika sit saman koossa XS ja mulle tää on ihan järkyttävä teltta etten kehtaa edes pitää ulos mennessä... Kuitenkin sulla toi näyttää ihan älyttömän suloiselta nii meikää kyrsii :<<

    ReplyDelete
  57. Säälittävää toi kopiointi!!

    ReplyDelete
  58. oon joskus käyttäny sellasta koodia, joka estää kuvien, tekstien ja ylipäätään kaiken kopioimisen :D eli siis jos sen koodin löydät ja tökkäät sivuillesi, ei voi edes painaa hiiren oikeaa puolta et siihen tulis se valkonen valikkohommeli... mut jos sen löytäisit en tiiä vaikuttaisko se sun blogin pitämiseen jos jotenki tarttet tota oikeehiirenpuoli valikkohommelia :D
    ja jos voisit käyttää, en muista _yhtään mistä sen koodin sais, oon käyttäny sitä viimeks kolme vuotta sitten...

    ReplyDelete
  59. Mun käsittääkseni tekijänoikeuslain rikkomisesta voi viedä jopa oikeuteen, aivan sama vaikka vastassa olisi 14 vuotias vain fyysisesti kasvanut kakara. Sakot saisit ainakin hommata tolle :P Sittenpähän alkaisi miettimään seurauksia ennenkuin tekee mitään.

    ReplyDelete
  60. Törkeää. Miten joku voi kuvitella, että jos on itse vaivalla koodannut hienon ulkoasun, niin hyväksyy jonkun kopioivan sen. Mitä mahtavaa siinä siis on? Ei mitään. Kaikki eivät edes saa tietää, että sen koodit on kopsattu ja katselevat että wau millanen ulkoasu. Ja se että ohittaa koko asian. Mielestäni on oikein palauttaa se tyttö maanpinnalle uudella kommentilla. Miten se muuten ikinä oppii, että kopiominen on kielletty. Ties vaikka joskus saisi sakot jostain. Parempi vaan kun nyt jo oppii, että kopioiminen on ehdoton ei. Jos nyt sitten älyää siitäkään viestistä.

    Muttah hauskan näköinen loma sinulla näyttänyt olleen.

    ReplyDelete
  61. Tosi törkeetä...
    Ja kun toiset tulee tänne vaahtoo vielä ,että se on vasta niin nuori ja niin edespäin. Ei ikä sillai vaikuta asiaan. Kyllä pitäis 14 -vuotiaan ymmärtää ,että varastaminen on väärin ym.
    Ja minäkin ymmärsin asian niin ,ettet sinä ole ketään haukkunut. Kerroit vaan tästä tapauksesta blogissasi.

    ReplyDelete
  62. netin huono puoli - laita jotain omaa esille copyright-merkeillä tai ilman ja löydä se kohta joltain toiselta D:

    ReplyDelete
  63. No mitä helvettiä noi jotkut nyt vinisee. :o onhan tossa nyt hitosti aihetta vetää herne nenään kun itse näkee vaivan kaiken mahdollisen pienen hienosäädön kanssa tekiessään layoutia josta itse tykkää, sitten joku ipana kopioi tekeleen näkemättä itse vaivaa ollenkaan.

    Joo samantyylisiä voi tietty tehdä mutta se että suoraan ja törkeästi kopioidaan eikä voida ottaa vastaan kommenttia siitä, on todella typerää ja lapsellista. Mä en tajua mistä näitä helvetin puolustelijoita tulee, ei ole varmaan koskaan osunut omalle kohdalle ... tai sitten "yy Viivi oot kohta 20v ja oot tosi lapsellinen" -huutelijat on itse niitä laiskoja urpoja jotka yrittää häikäilemättä hyötyä muiden ihmisten tekemästä työstä.

    ReplyDelete
  64. Voi hyvä luoja nyt ota itseäs niskasta kiinni kiiviviivi ja mieti vähän. Mua tavallaan harmittaa suunnattomasti se, ettet kyennyt aikuisena ihmisenä hoitamaan tätä pientä kopiointia (jota tapahtuu ihan koko ajan kaikkialla maailmassa niin kauan kun koodit on luettavissa sivun lähdekoodeista, et oo ainoa uhri... ja btw idea siitä miten saa taustan X kohtaan Y ei ole sun yksityisomaisuutta eniveis) asiallisissa merkeissä. Eli niin, että oisit jankannut asiasta edes hieman pidempään tälle pikku ressukalle, joka ei osaa vielä koodata, ja sen jälkeen ilmoittanut jonnekin bloggerille tai minne lie. Tai sit vaan hyväksynyt sen, että elämä on epäreilua.

    ReplyDelete
  65. uhuhuhuhu Arttuarttuarttuarttu, terveisin kiimanen wallaby. <<<3 Ihanaa miten uskallat heittäytyy noi ja repästä noi awsumi ilmeitä kuvis jaja sillee. Ko yleensä tollaset kauniit muijat ei tee mitää ja onki loppujelopuks aika tylsii. nyt on iha pakko kertoo mun aivotukset: näytät jotenki niin tooo gorgeous tossa kuvassa mis sul on toi käsipeili kädes.aaww :p

    HEI, SUN TÄYTYY PISTÄÄ NE VIDEOT TÄNNE, ME HALUTAAN NÄHDÄ. painostat nyt niitä frendejäs että saisit luvan niiden videoiden lisäämisee. kerrot kuinka himokkaasti me lukijat halutaan nähdä ne. ;;>;>;>

    Toi on aika persiistä kun ei voida uskoa, että jos ei grafiikoita/koodeja ym. saa kopioida, sitten ei kopioida. ;O
    Mutt joo, sä tarvisit jonku koodiSUOJAN. Semmonen juttu, ettei niitä pystytä kopioimaan. HAHA, no en tiedä onko tollasia olemassakaan, mut keksin vaan päästäni. :Dhuhuh

    ps. kiva romaani<4

    ReplyDelete
  66. Yvonne Emilia A. lol :DDDD säälittävä oikeesti luuleeko toi et sä et ikinä sais selville...

    ReplyDelete
  67. Olitpas söpö ton pipos kanssa :3 ♥

    Joo ja toi kopiomisjutska ... bad .

    ReplyDelete
  68. ihania noi kuvat :D

    miten joku oikeesti kehtaa tehä tollee XD? tosi törkeetä, varsinki ku oot siitä vielä nii monta kertaa sanonu <___<

    ReplyDelete
  69. hohhoijaa, noi kopioijat alkaa jo olemaan ärsyttäviä. Mut suorastaan itse ei osaa tehdä jtn hienoa niin on pakko kopioida. ^^'

    ReplyDelete
  70. ;___;' Huoh, säälittävää tuo kopioiminen. Ei tarvitse toisten asioita alkaa kopioimaan jos itse ei kerta osaa tehdä ite.. ^^

    ReplyDelete
  71. html- ja css-koodit eivät ole tekijänoikeuksien piirissä. sun tekemät taustat, kuvat jne. on, mut koodit ei. Tietty kurjaa ettei jakseta itse opetella koodaamista, mut siis se ei oo missään kiellettyä etteikö koodeja voisi suoraan lainata toiselta sivustolta.

    ReplyDelete
  72. ihana blogi, oon lukenu jo pitkään :) mut joo tohon kopiointijuttuun, et eihän sille mitää voi mutta maine ainaki menee tolta jossei muuta :D ihanaa ku laitat kans tollasii tilannekuvia, etkä mitää pelkkiä täydellinen-pose-kuvia :D hyvähyvä, jatka samaan malliin ♥ ~~

    ReplyDelete
  73. Anonyymi sanoi...
    oon joskus käyttäny sellasta koodia, joka estää kuvien, tekstien ja ylipäätään kaiken kopioimisen :D eli siis jos sen koodin löydät ja tökkäät sivuillesi, ei voi edes painaa hiiren oikeaa puolta et siihen tulis se valkonen valikkohommeli... mut jos sen löytäisit en tiiä vaikuttaisko se sun blogin pitämiseen jos jotenki tarttet tota oikeehiirenpuoli valikkohommelia :D
    ja jos voisit käyttää, en muista _yhtään mistä sen koodin sais, oon käyttäny sitä viimeks kolme vuotta sitten...

    ^Ainoo paha vaan et sen lähdekoodin näkee tuolta työkalupalkista ylhäältä Näytä -> Sivun lähdekoodi tai sit vaan CTRL+U eli sellane kopioinninestokoodi ei hirveesti hyödytä loppupeleissä, pitää vaan hiukan miettiä et miten sen ohi pääsee.

    ReplyDelete
  74. Aika törkeetä noin näkyvästi kopioida toisen blogia ja ehkä nuoremmalle olisin antanut anteeksi, mutta pitää nyt 14 vuotiaalla olla sen verran aivot kehittyneet et tietää kopioimisen rajan.
    Ei kopioimisessa sillon mitään vikaa ole, kunhan muuttaa sitä itse niin paljon ettei se ole tunnistettavissa.

    Ymmärrän myös sen kannan, että on hieman ilkeää nolata toinen julkisesti, mutta sitä saa mitä tilaa.
    Ei voi siiden vedota että 14 on nuoria ja tyhmä, koska se ei sitä ole! ja jos kerran on jo ilmoitettu viestillä, niin kai sitä pitäis tajuta viimeistään siinä vaiheessa.

    ReplyDelete
  75. Hmm... Ovatkohan nämä palkokasvin hengityselimiinsä vetäneet, sua dissaavat tyypit joskus itse pöllineet jotain tuolla tavalla ja jääneet kiinni..? 8D Kuulostaa vain aika... "Hyökkäys on paras puolustus"
    Minua ainakin hävettäisi jos olisin kopsannut ja jäänyt kiinni. Aika säälittävää. En edes katsonut mitä tuohon linkkiin liittyen olit sanonut, mutta huomasin ja arvasin heti mistä on kyse.

    Noi lohkoperunat. <3 Näyttää hyviltä. Mäkin haluun! (Joo on nälkä)

    ReplyDelete
  76. No huhhuh, taas joku on päättänyt olla vähän... ehm.. järkirajoitteinen? :---D
    Ihan selvästi näkee että on kopsittu, + ne kaikki sivutekstit, kävin katsomassa ja tota joo, selvästihän sen näkee. o.o''

    Ja kaikista typerintä on just se että ei viitti myöntää, meinasin räjähtää luettuani sen blogista just jotain tän tapasta: "Oli kauhea homma tän tekemisessä."

    Itse yhdeltä sivultani kopioitiin joskus aika mukavasti tekstiä (myös monien muiden sivuilta), ja vei vielä aikansa ennen kuin kyseisen sivun ylläpitäjä viitsi poistaa kaiken kopioidun materiaalin... Että joo ei kovin mukavaa, varsinkaan jos sitten jotain leiskoja aletaan kopsimaan. :---C

    ReplyDelete
  77. Ymmärrän, mutta silti en jotenki ymmärrä tota reaktiotasi. :--D

    Joo, vituttaa että joltain löytyy samantapainen tausta, mutta hei, eiköhän jossain muuallakin päin maailmaa löydy aika samanlainen ihminen kuin sinä / samantapainen blogi mikä sinulla on.

    Näköjään tuolla tytöllä on galleriassakin nicki, ei tullut sieltä mieleen kysästä asiasta? Vaan pitää lyttää omassa supersuositussa blogissa joku pieni 14 vee tyttö?

    Ei todellakaan ole edes paha kopioinen. Voisin kuvitella miljoona samantyylistä blogia kuin sinun. Enkä silti uskoisi että sinä matkit juuri heitä. :D Ideoita napataan sieltä täältä. Ei maailmassa todellakaan pärjää jos itkee jokaisen pienen asian eteen. (Ymmärtäisin enemmän vitutuksesi, jos kuviakin oltaisiin kopsattu sinne - SUORAAN.)


    Ja joku siitä esittelystä. :D Voi herran jumala, jos joku esittää itsensä kertomalla nimensä, ikänsä ja harrastuksensa - on se melko samanlaista aina. Nyyh ja buuhuu.

    ReplyDelete
  78. et tainnut nyt ihan ymmärtää :D ei tässä ollut pointtina se samankaltaisuus tai mikään muukaan vaan ne KOODIT, jotka on täsmälleen samat eikä vaan sinnepäin...

    ReplyDelete
  79. älä missään nimes mee laittaa tota "kopioinninestokoodia" :---DD meinaan jos yrittää kopsata ees pikkusen tekstipätkän vaikka tyylillä "hahah vähänkö hauska pasteen kaverille" tai "kommentoinpa tohon" ni sit tulee jotain TSOT TSOT MITÄS YRITIT!!! - pongahdusikkunoita... :<

    ReplyDelete
  80. kappas vaa, nyt sä oot lähteny sen suosikeista :D:D:D
    luuleko se et auttaa jotain?

    alkaa keittää jo tollane, toi on melkee kuin sun blogia lukis kun selaa tolleen paitsi eri kuvat ja tausta :( ärrärrrärr, jos mulla ois blogi ja joku tekis noin, voisin HIEMAN suuttua!

    ReplyDelete
  81. Tosi törkeetä! Jos ei tee omia niin käyttäis vaikka jotain valmiita, ei toisten omia. Kyl sen nyt ymmärtäis et jos se olis joku saman kaltanen idea, mut et se on SAMA niin se menee jo vähän liian pitkälle. Sun blogii lukee kummiski yli 1000 ihmistä. Kyl se olis kumminkin huomattu aika nopeesti.:(

    ReplyDelete
  82. "white knight" AnonyymiFebruary 28, 2010 at 5:58 PM

    ^^
    Sori, mutta en jätä kommentteja nimettömänä kateudesta tai katkeruudesta. Jätän jos on jotain sanottavaa, ja musta tämä on ylireagointia niin... joka osalta.

    -> Musta on ihan oikein olla vittuuntunut jos on käyttänyt _tuntikausia_ koodaukseen jne. ja ihmiset jatkaa työtä "omana tekeleenään".

    ....mutta musta kypsää ja aikuista käytöstä ei myöskään alkaa fleimaamaan (en nyt sano bloggarin näin tehneen, mutta julkinen nöyryytys on vähän niin ja näin etiikkani kanssa). Koska Cupcake Couturesta on tullut näin suosittu niin lähinnä meinasin bloggarille vähän kasvattaa nahkaansa, sillä suuret lukijamäärät myös vetää puoleensa vittuilua, kopiointia, yms paskaa. :/

    Jos itse en kukita sanamuodoillani niin en tarkoita sitä ikävyyttäni vaan suorasukaisuuttani.

    Mitä sitten Cupcake Coutureen tulee niin muistan erään toisen bloggaajan olleen hyvin suuttunut "matkinnasta" kun CC perustettiin. Toinen kirjoittaja nimettömästi osoitti Viivin matkinneen valokuvia, blogin nimen, gyarurättejä tältä. Eli näinkin päin voi käydä, sanon vain.

    Omasta mielestäni makuasiat on niin universaaleja että tuskin kukaan "matkii" toista (ellei sitten ole tosi persoonaton ja itsestään epävarma) ja sitä sattuu tilanteita kun yhteiset intressit liippaa läheltä. Vaikka, noh, olihan tavallaan huvittavaa jos yhteiset tutut käyttävät samoja poseerauksia IRC-galleria kuvissaan, pyörittelevät samoja blogititlejä, rättimerkkejä, hiustyylejä.... mutta who cares? :P Jos nyt ette ymmärtäneet niin in a nutshell: "matkimista" voi käydä toistekin päin. ;)

    ReplyDelete
  83. Itse en koodaa, mutta ymmärrän, miten pahalta se kopiointi tuntuu. Iästä huolimatta (miksi se tarvii edes vetää valttikortiksi? Että 14-vuotias on kamalan pieni, ekä ymmärrä mitään: eikö sekin ole aika ilkeesti sanottu, jos sille linjalle lähdetään? Ja että 20-vee on joku iankaikkisenvanha yli-ihminen? Minä olen kohta 20 ja ihan täysi kersa vielä)tuo on todella törkeetä. Netissä tällainen on niin helppoa, miten ei muka jaksa edes vaivautua kysymään lupaa tai jotain? Kyllä minä tiesin jo päiväkoti-iässä, ettei toisen omaa saa ottaa kysymättä lupaa, se siitä ikäargumentista. Valmiita blogipohjia on netti väärällään, ei olisi pikkuneiti saanut lokaa niskaan, kun olisi tehnyt asiat reilusti.

    Nuo jotka tänne on tullut russuttamaan isosta hälinästä: blogi on paikka jonne puretaan omia tuntoja, sitä on olemassa ihan blogeja pelkkää dissaamista varten, tiesittekös? Mihin meni sananvapaus? Pieni maininta siitä, ettei toisella ole puhtaat jauhot pussissa on pahempi, kuin se, että vie toisen omaa? Vain siksi, että joku on nuorempi, kuin toinen? Eikö sekin ole sitä nettikiusaamista, että tulette tänne Viiviä haukkumaan (osa vielä nimettömänä, ah se on niin helppoa ja ihanaa, kun ei tarvitse sitten itse vastata seurauksista ollenkaan)siitä, että yrittää pistää järjestykseen jonkun, joka ei noudata hyvän nettikäyttäytymisen normeja? Ja miten ne kävijämäärät vaikuttaa mihinkään? Onko se sitten niin, että alle sadan henkilön blogeissa saa valittaa yksittäisen yksilöidyn ihmisen ärsyttävästä ja typerästä käytöksestä? Nuo kurttuotsaiset henkiseltä iältään keski-ikäiset tästä ison hälinän teki. Ilman niiden kommentteja tämä olisi pysynyt tuolla tasolla, että ohhoh, olipas kamalaa, tekipäs väärin toinen.

    Mutta ei sitä oikeasti saa nykyään sanoa, mitä ajattelee. Sympatiat ovat puolellasi Viivi, itseä uhattiin oikeudenkäynnillä juuri, kun sanoin eräälle henkilölle, että ihmisille voi olla kiltti, vaikka onkin isä joka maksaa. -_-

    Ehkä minun vuodatus loppui tähän. Ärsyttää vaan kauheesti nää "kätevät" teknologiat ja mediat (jotka muka helpottaa elämää), joita ilman tällaista haloota ei noussut silloin joskus. Jaksamista.

    ReplyDelete
  84. Mä en nyt vaan vitullakaan ymmärrä että minkä helvetin takia ihmiset kitisee et "yhyy oot 19 ja tommonen kakaramainen reaktio" yms plaaplaaplaa.D::: Ei sillä oo vittuakaan väliä minkä ikänen on. Anteeksi kaunis kielenkäyttö tää vaan alko vituttamaan ihan suunnaattomasti !! :DD

    ReplyDelete
  85. Joo siis nyt taisi mennä joltain vähän ohi, noi kaikki oli SUORAAN kopioitu, eikä itse sattumalta väsätty/kirjoitettu juuri samaa tekstiä.
    Varmasti on paljon Viivin kaltaisia ihmisiä, minäkin tunnen, ja on paljon samanlaisia blogeja, mutta johan idioottikin näkee, että toi likka on varastanut kaiken.
    Eikä voinut edes kaikessa hiljaisuudessa pyytää anteeksi.
    14-vuotias on nuorempi kuin 19-vuotias, mutta ei se enää ole mikään pikkulapsi, mitä te koko ajan hoette ja puollustelette, ja kuten blogistaankin huomaa, ei hän tosiaan ole mikään ujo pikkutyttö.
    En kyllä tunne mitään sääliä tollasta ihmistä kohtaan, joka kehtaa suoraan varastaa toiselta, ja esittää toisen kovaa työtä omanaan vielä kiinni jäämisen jälkeenkin. Tyttö on lapsellinen ja kyllä nuorempi kuin viivi, mutta tuon ikäisen PITÄÄ jo ymmärtää vähän. Ei 14-vuotias ole enää sellainen pikkulapsi, miksi te sitä väitätte.

    ReplyDelete
  86. Anna mennä, tee rikosilmotus :--------D sul on kumminki copyrighit toho nii mikäs siinä..

    ReplyDelete
  87. ; ____ ; kaipasimme sinua Viivi<3

    ReplyDelete
  88. Okei joo, pakko nyt vielä kerran kirjoittaa, mutta kuten monet ovat jo valaisseet 14-vuotias ei oo enää mikään pikkulapsi! Itse olen 13v. ja täytän tänä vuonna 14 ja ihan minäkin tajuan, ettei tollasta voi tehä. ^^ Joten ihan turha vedota "nuoreen" ikään, että näin. Tääkin on jauhettu jo moneen kertaan, mutta halusin silti vielä tulla sanomaan.. xD

    ReplyDelete
  89. Kuka oikeest viittii kopioida toisten omat? Tostaha voi ilmottaa rikosilmotuksen periaatteessa. Oikeesti tosi törkeetä! :(

    ReplyDelete
  90. minkä helvetin takia ihmiset kitisee et "yhyy oot 19 ja tommonen kakaramainen reaktio" yms plaaplaaplaa.D::: Ei sillä oo vittuakaan väliä minkä ikänen on.

    Itseasiassa kyllä sillä vittuakaan väliä on. Viivi on nuori aikuinen, hänen pitäisi siis käyttäytyä hieman kypsemmin. 14-vuotias ei automaattisesti ole tietynlainen, mutta sen verran voidaan yleistää (etenkin jos tyttö on mennyt kopioimaan) että kyseessä olisi vielä itteään ettivä lapsonen. Plus suositun blogin pitäjä on varmasti monelle kakaralle esikuva, jolloin sitä kypsyyttä ja harkintakykyä asioiden julkaisemisessa ois vielä enemmän syytä painottaa.

    Mut toisaalta, onhan tää hirveän helppo tapa fanitytöille päästä lähemmäs ihkua idoliaan, kun voi mennä sataprosenttisesti puolustamaan, mollaamaan kopioinutta tyttöä ja kihertämään, ettei ystävystymisyritykset koostuis pelkästä puhtaasta mielistelystä.

    ReplyDelete
  91. häh mitä täällä sekoillaan, oothan sä sen tytön favella? :o

    ReplyDelete
  92. Silmäilin vähän tota Cupcakecouturen lähdekoodia ja sehän oli melkein suoraan minima, pikkasen oli jotain omia taustoja laitettu etc., että en Viivinä sanois että "koodit on mun omia". Ja pitäisin lähinnä säälittävänä, jos joku olisi uhrannut tuohon KOODAUKSEEN edes tunninkin, niin lähellä alkuperäistä on. grafiikoissa on toki voinut mennä.

    ReplyDelete
  93. liityn vastarintaan spämmäämään tuon neropatin kommenttipalstaa. Ehkä se tajuaa vaihtaa leiskansa.

    ReplyDelete
  94. Niin ja voithan jättää tosta poliisillekkin ilmotuksen.

    ReplyDelete
  95. Mitä enemmän luin ihmisten kommentteja, sitä suuttuneemmaksi tulin, oikeesti mitä ihmettä? Oli Viivi sitten 19 tai 1234532 vuotta, ei se vähennä sitä vitutuksen määrää kun joku oikeasti varastaa sun vaivalla tekemää työtä ja sen jälkeen KEHTAA vielä väittää sitä omakseen. Muutaman hassun asian vaihto ei tee siitä toisen omaa, kun kaikki, KAIKKi pohjakoodit on toisen tekemiä. miten ihmeessä yhtäkkiä VIIVISTÄ tuli se pahantekijä kun toinen varasti sen koodit ?? >:O mikä teitä ihmisiä vaivaa..
    Mihin katosi sananvapaus? Kai sitä saa omassa blogissaan ilmoittaa suorasta copypastetuksesta ja jos se vituttaa.
    Sen lisäksi kaikki kohtelevat tota 14 vuotiasta baittaajaa kuin jotain 5-vuotiasta lasta joka ei mitenkään pysty ottamaan vvastuuta teostaan. 14 vuotias on kyllin vanha ymmärtämään mikä on oikein ja mikä väärin.
    Toisekseen mun silmiin pisti Keikk- tyypin kommentissa ollut kohta "kaikkihan me katsotaan jotain ylöspäin ja otetaan vaikutteita jostain?". Asiahan on niin, ettei toi 14-vee baittaaja katso viiviä "vähän ylöspäin ja ottanut pikkusen vaikutteita", vaan RÖYHKEESTI copypastetti KAIKKi koodaukset.

    ReplyDelete
  96. häh kuka ihme on kopsannu sun layoutin/modin emt. oon iha pihalla, kaikki vaa motkottaa jostai röyhkeestä kopsauksesta, mitä mitä mitä???? ;o lähetä sen kopsaajan osote haluun nähä sen ! ps. hyvä Viivi, väärin joku akka joka kopsasit. ;<

    ReplyDelete
  97. kun tulee tälle sun sivulle ni miten oot saanu ton muffinssin tohon sivun osotteen viereen, ssis toi 'pomppiva' muffinssi?

    ReplyDelete
  98. joku fucking anonyymiFebruary 28, 2010 at 11:38 PM

    On se suunnastaan ratkiriemukkaan hauskaa lukea, kun ihmiset täällä yrittää oikeuttaa tuon tyttösen tekoja analysoimalla hänen ja Viivin ikäeroja ja blogin suosiota. :--D
    Se on kuule niin, että jos menee kopioimaan ilman lupaa, niin saa olla valmis kärsimään myös seuraukset! Iällä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kyllähän sitä on jossakin vaiheessa opittava mikä on väärin ja mikä ei, vaikka sitten näinkin "ilkeällä" tavalla.

    ReplyDelete
  99. Hello Viivi !

    Olisi yksi kysymys, pohdin tässä muutaman shoppingservicen välillä ja haluaisin kysyä että paljonko mukunoki ottaa välistä? About arvio on okei, 20%, 25% vai 30% kamojen+japsipostituskulujen hinnasta?

    ReplyDelete
  100. Mitkä ystävystymis yrityksyt yms?
    En ole Viivin mikään ihalija, vaikka oikein sievä likka onkin, luen blogia ihan ajankuluksi, koska kirjoittaja on samnahenkinen kun minä, en todellakaan koita päästä kaveriksi sillä että anonyyminä heitän pari kommenttia siitä, mikä tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että ei toiselta voi varastaa tolla tavalla.

    Kuulostaa kateelliselta bloggarilta, joka siellä huutelee että Viivi on pikku tyttöjen ihku idoli, jota käydään puollustelemaan heti sokeasti että päästäisi mahdollisesti kavereiksi.
    HALOO, järki käteen. 14-vuotiasta ei taritse kohdella kun avutonta 6-vuotiasta.
    Naurettavaa tällännen ankara mollaaminen, blogia pidetään siksi, että siellä voidaan jakaa omia ajatuksia yms, ja tollanen pistää kenet tahansa vihaiseksi, varsinkin kun kirjoittaja on kyseisestä asiasta monet kerrat maininnut.
    Vähintäänkin normaalia kirjottaa tollasesta tänne. Viivi ei tosiaan teksissä haukkunut likkaa pystyyn, ja uhonnut rikosilmoituksilla. "Fanit" täällä ovat tytön haukkuneet (aivan oikein hänelle), ja maininneet rikosilmoituksesta, johon Viivi itse totesi ettei sitä voi tehdä, ja sanoi vain, että pistää vihaksi tollanen, ja pareisi vaihtaa noi koodit.

    Tuntuu että jotkut kateelliset vihaajat oikein etsimällä etsii jotain mollattavaa joka asiasta, ei Viivi tässä ole tosiaan sen pahantekijä, vaan uhri, joka aiheesta vihaisena päätti purkaa ajatuksia ASIALLISESTI blogiinsa, mitä varten blogi onkin tehty.

    ReplyDelete
  101. Kuulostaa kateelliselta bloggarilta, joka siellä huutelee että Viivi on pikku tyttöjen ihku idoli

    En ole bloggari ja väitätkö, että on jotenkin keksitty juttu että Viivi olisi pikkutyttöjen idoli? Haloo, vilkaisepa nyt vaikka blogia seuraavia, eiköhän niistä ole aika iso osa fanittavia pieniä. Kokeilisit argumentointia perättömien "NO KUULOSTAA SILT ET OOT VAA KADE"-huutelujen sijaan.

    ReplyDelete
  102. Mooi,haluaisin kysyä sulta noista pidennyksistä mitkä oot tilannu tuolta afrocaresta (?)et onko ne hyvänlaatusia? meinaan siis toi aitohius ku mietin jos clip-onit tilaisin? ku ne on nii meilettömän halvat johonki toiseen verrattuna nii ku kerta sulle ne on ollu nii sä varmaan tiedät :) oisin niiiiiin kiitollinen vastauksesta! :)

    ReplyDelete
  103. kyselisin et mitä kokoa toi Ginan "Over and out" huppari sulla on? Ostin jokunen aika sit saman koossa XS ja mulle tää on ihan järkyttävä teltta etten kehtaa edes pitää ulos mennessä... Kuitenkin sulla toi näyttää ihan älyttömän suloiselta nii meikää kyrsii :<<
    on toi munkin aikamoinen teltta, itseasiassa se on M kokoa.. XD mut tykkään siitä just tollasena isona !

    Olisi yksi kysymys, pohdin tässä muutaman shoppingservicen välillä ja haluaisin kysyä että paljonko mukunoki ottaa välistä? About arvio on okei, 20%, 25% vai 30% kamojen+japsipostituskulujen hinnasta?
    eeeen kyl muista yhtään.. koska se kaikki riippuu siitä et kuinka monesta kaupasta tilaat, kuinka paljon tilaat jnejne + postit. mut mukun kanssa voi tehdä sillein et mailaat sille ne tavarat mitä haluat, sit se lähettää sulle arvion paljonko tulee maksamaan, minkä jälkeen päätät hyväksytkö sen vai et !

    Mooi,haluaisin kysyä sulta noista pidennyksistä mitkä oot tilannu tuolta afrocaresta (?)et onko ne hyvänlaatusia? meinaan siis toi aitohius ku mietin jos clip-onit tilaisin? ku ne on nii meilettömän halvat johonki toiseen verrattuna nii ku kerta sulle ne on ollu nii sä varmaan tiedät :) oisin niiiiiin kiitollinen vastauksesta! :)
    se hius niissä on ihan hyvälaatuista, mut siihen settiin kuuluu vain 3 hiusosiota mikä on imo tosi vähän... et jos tuuheeta ja pitkää tukkaa havittelee niin ei missään nimessä, mut jos haluu vaan lisäkkeitä oman tukan sekaan niin sit toimii. huonoo on myös se et tossa mitä mulla oli, ei oo kait kun se 45cm pitkä vaihtoehto...

    ReplyDelete
  104. Herranjumala että mua alko ottaa päähän noi kommentit ihmisiltä jotka alkaa kitisemään siitä kuinka Viivi on tehny väärin kun on menny sanomaan tästä kopioinnista.

    Hei ihmiset, Viivi itse on tehny koodinsa, ja sitä mukaan hänellä on myös oikeudet siihen. Sama asia että joku maalaisi taulun tai kirjoittaisi kirjan, on Viivilläki tekijänoikeutensa.

    Eli toisinsanoen, tämän blogin koodaus, jonka Viivi on itse koodannu, on hänen teoksensa.

    http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/web.html

    chill out, antakaa naisen pitää kiinni oikeuksistaan..

    Keep it going girl !

    ReplyDelete
  105. "white knight" AnonyymiMarch 1, 2010 at 10:52 AM

    Ikävä juttu on että muokattu 'tuote' on kuitenkin _toisen_ tuote, vaikka alkuperäinen koodi olisi copypastaa muualta. Tarvitaan tietty % pieniä eroja ja muutoksia ettei kopiointirike ole juridillisesti pätevä, ja tämä on vaatesuunnittelussa, kuvataiteessa yms. hyvin käytettyä. :/ Eli vittuuntunut voi olla, mutta muutteleminen tekee jäljennöksestä toisen omaisuutta.

    Mm.. ja olen vääntänyt itse web-grafikkaa vuosituhannen alusta ensin harrastelutasolla, ja myöhemmin siirryin amk-opintoihin graafiselle alalle. :) Osaan siis samaistua käytettyyn duunimäärään.

    Luin myöhemmin loput kommentit ja nauroin marmatukselleni Viivin vanhoista "matkinnoista". Näköjään kopioiduksi tullut bloggari oli jo nähnytkin tämän kirjoituksen.. :--D rauhaa. <3

    ReplyDelete
  106. Hah näin sut Tampereella ja koitin kyyläillä sun kynsiä :D Olit ihan kujalla :)

    ReplyDelete
  107. Komppaan ryu:ta ja Yleismulkku:a.

    Viivin blogi ja Viivin sananvapaus.
    Omaan blogiin saa vuodattaa mitä tykkää ja Suomessa on tietääkseni vielä sananvapaus olemassa (vai onko?). Että ihan turha vinettää.

    ReplyDelete
  108. Näin sut Jyväris ja melkein tukehduin jäätelööni (sorbettiin kun tarkemmin sanoo) :---D Meinas leuka mennä sijoiltaan. Anteeksi jos tunsit tuijotuksen selässäsi mutten voinut irrottaa katsettani <3 Juu köh seurasin sinua vähän matkaa... kerrankin kun näkee jonkun julkkiksen (oot mun idoli :3) nii ei voi jättää asiaa ihan noin vaan.. :---D Mut joo anteeksi ja kiitos kun teit siitä päivästä ihanan :3

    ReplyDelete
  109. Ajastin muuten blogiin merkintöjä, kun en Hangos rupee kirjottaa (...I guess...? Ellen saa varastettuu nettii jostai XD)

    eihä se oo ees paikalla julkasees kommenttei tai vastaamas niihin?

    ReplyDelete
  110. hei pliis oikeesti lopettakaa ny ::D:D:AD:A:AD nauretaa tääl teijän kommenteille, tää on viivin blogi ja tietääkseni viivi ite saa päättää mitä se tääl kirjottaa/ miten ilmaisee asian. et jos vituttaa ni sit kans ilmasee sen :D
    säälittävää tehä tost noin iso juttu hei c'moon :------D

    ReplyDelete
  111. Ei sitten ihmiset voi vaivautua tekeen omaa leiskaa. Sen kyllä näkee, että on sulta kopsattu.

    ReplyDelete
  112. EEII !! haluan haluan noi ruuat ! en oo tänää syöny mitää ja namm noi näyttää nii herkullisilta naminami :D

    ReplyDelete
  113. Vaikka täl blogil on joku triljoona lukijaa joista osa on niitä ihkui pienii fanityttöjä, Viivil ei oo mitään velvollisuutta olla niille joku fucking roolimalli. Tää on Viivin oma blogi jota se pitää huvikseen, ei ehkä sen takii et "omg oon suosittu!". Ja omaan blogiinsa voi kirjoittaa mitä haluaa, varsinkin kun Viivi ei missään vaiheessa haukkunu tota tyttöä.

    ReplyDelete
  114. ;< Hei sori et annoin sun oottaa, meinaas olin matkalla justiinsa, ja pistin blogimerkinnät ajastimelle. En halunnu ruveta hankalaksi siis. Aika karua kirjottaa blogiin tää juttu mutta no kirjotan kuitenkin ;>

    Sun osassas olisin varmaan vihanen kun saatana, ja näin pois päin, mutta koitan sanoa sanottavani kuitenki :D Pidät mua varmaan ihan järkyttävänä copycattina (niinkuin muutkin lukijas jotka spämmäs mun blogin täyteen valittaessaan) Mutta täysin VILPITTÖMÄSTI voin sanoo, että Kyllä, oon sun lukija ja lukenut sen merkinnän mistä mainitsit jnejne, Mutta asiaan. En ihan oikeesti oo suoraan kopioinut tota koodia omalle sivulle, vaan uutta leiskaa tehdessä menin selvästi liian pitkälle matkimisessa kun sokeassa ihailussa koitin käyttää samoja ratkaisuja kun sä, kun sun blogisi vaan on niin hienon näköinen ;< Tiän kyllä että oon säälittävä, mutta aika loogista että lähdekoodi näyttää samalta kun blogitkin näyttää? XD Itekkin kun kommentteja tuli, niin huomasin että vittu niinpäs onkin ihan liian samanlaiset ja silleen .__.
    Eli ihan sydämestäni nyt pyydän anteeksi, kaikkee sitä mielipahaa minkä sulle tästä aiheutin. Ite väänsin monta tuntia tota, mutta kuten näkyy siitä tuli liian samanlainen vaikka yritin ottaa vain vaikutteita. En olis halunnut tuottaa sulle minkäänlaista päänvaivaa tai mitään ja annoin itsestäni tosi lapsellisen mielikuvan VARMASTI. Lupaan tässä ajan kanssa korjata ulkoasun uusiksi erilaiseksi ja selkeemmin poikkeavaksi. Nyt tunnen syyllisyyttä (JA SYYSTÄKIN!) Ja toivon että voin tän jotenkin sulle ihan tosissaan korvata? oon todella pahoillani, olin ajattelematon ja menin liian pitkälle.

    Pistä jotain kommenttia että miten voin tän korvata sulle ;>
    Ja jos nää lukijat nyt luki tän niin ei tarvii tulla spämmään mun blogiin kuinka idiootti olen, mä tiän sen jo itsekin :D

    ReplyDelete
  115. Haha, ei se mitään, ei sulla ole mitään anteeksipyytämistä sillä vihanen olit ihan syystäkin :)
    Mut sanon vielä kerran että oon kuitenkin todella pahoillani kaikesta mielipahasta mitä sulle aiheutin!

    ReplyDelete
  116. moi viivi! ensiks, kun mä luin tätä blogii joskus tosi kauan kauan sitten, koukutuin tähän täysin. aloin seuraaman blogii ja jee.

    mut nyt, okei mä ymmärrän et sulla on kiireitä, tää sun tahti on hieman hiipunut. tuntuu, et sä väsäät pari juttua ihan vaan puolikiireellä ja sit taas on viikon tauko. ja en mä oikein tiedä..mua ei enää ehkä niin paljoo kiinnosta noi sun jutut. ne kiinnittyy suurimmaks osaks sun frendeihin ::::D mielummin mä lukisin enemmän SUSTA ja esim päivänasuist ;--o

    tää on sit vaan mun mielipide, ymmärrän jos ingnooraat tän täysin. en sit tiiä mitä muut ajattelee

    ReplyDelete
  117. itseasiassa ! tiedostan itse ihan saman asian, ja syy siihen miks näitä tekemisiin ja kavereihin painottuneita postauksia on ollut johtuu siitä et mieluummin päivitän edes niistä, jossei mulla just nyt oo esiteltävänä uusia vaatteita tms ettei tulis niin älyttömän pitkiä päivitystaukoja. mut silti kyl voi tulla ko esim just viimeviikon olin reissussa = en kyenny päivittämään niinniin !

    mut en tietenkään ignoraa, what makes you think so? luen KAIKEN palautteen/komman mitä saan et en kyl ignoraa yhtäkään. se et en vastaa, ei tarkota sitä et oisin sivuuttanut asian :D

    mut koitan jatkossa panostaa vähän enempi sit et tulis kivempia postauksia ^^ thx !

    ReplyDelete
  118. sähän syöt aina jotai rasvasii ranskalaisia.... omapahan on asias mut...ei sillä laihdu

    ReplyDelete
  119. ei se et on pari kuvaa ranuista, tarkota et mun ruokavalio koostuu pelkästään niistä :---D

    ReplyDelete
  120. ok luin näit kommenttei ja täytyy sanoo et oon khyl vähä huvittunu näist mielipiteist suuntaan ja toiseen :----D siis ku ihmiset on vetäneet omat mielipiteensä ja niiden esityksensä vähä ääripäihin.

    siis olis munki mielestä ton sun "kertomuksen" tosta tytöst voinu esittää vähä hillitymminki, mut toisaalta, sun blogi whateva XD se tyttö sai aikamoista palautetta muiltaki ihmisiltä mut kyllä toisen blogista malliaottaminenki pitäs osata rajottaa.

    siis oon mäki harjotellu koodaamista sun ja monen muun blogin koodeja tutkimalla, but jokaisen tarkoitushan on kuitenki luoda se omanlaisensa.

    ehkä se tyttö vaa halus tehä jotai hienoa vähällä vaivalla ~

    mutta tosiaa vaikka tää on sun blogi, niin kävijäluvut on suuria, ja tää sillo vaikuttaa suurempaa määrään ihmisiä ja niiden mielipiteisiin ja reagointeihin.
    ja tietenki tollasella postauksella sä saat ison väkijoukon pienen tytön kimppuun mikä ei sinänsä iha reilu kerho oo.

    oot käyttäny koodeihi varmasti aikaa ja vaivaa, ja tietenki asiasta saa maailmalle ilmaista, mutta asiaan voi vaikuttaa alustavasti muillakin tavalla

    tekijänoikeus §1
    "Kirjallisena teoksena pidetään myös karttaa sekä muuta selittävää piirustusta tai graafista taikka plastillisesti muotoiltua teosta sekä tietokoneohjelmaa" tästä kohdasta olisit voinut ottaa tarkemmin selvää ja tehdä homma hienovaraisesti : ))

    ReplyDelete
  121. Anteeksi, mutta pakko kommentoida. Vaikka asia on loppuun käsitelty xP

    On väärin, että nostat möykän siitä, että joku "kopioi" KOODISI, mutta ymmärrän sen, että jos joku varastaa prikulleen sinun tekemät grafiikat, etc. Se on väärin. Mutta on totta, että sinäkin saat vaikutteesi jostain.

    Siinä on vissi ero. Esim. omia KOODEJASI et ole tehnyt omasta päästä, kuten sanoit että muokkasit ne valmiista bloggerin pohjasta. minima vai mikä se oli
    : D

    Olet ennenkin hyökännyt ihmisten kimppuun, koska hän mielestäsi kopioi koodisi. Hyökkäsit oikein joukoin ja haukuit. Ei kovin aikuista käytöstä. Siksi neuvon sinulle, vaikka sitäpä nämä kommentoijat on sinulle kommentoineet:
    Hoida asia henkilökohtaisesti. Näin vältyt kommenttivyöryltä!

    Anteeks vielä kerran, mutta oli aivan pakko :D

    Mutta jatka kirjottamistas samaan malliin. Nautin sun blogin lukemisesta ja sinulta saa paljon hyviä vinkkejä kauneuteen. On hienoa, että ihmiset voi jakaa noin avoimesti elämänsä :)

    keep rockin'

    ReplyDelete
  122. juu, ei se mitään ! ymmärrän kyllä että tästä aiheesta voi olla montaa mieltä, itse nyt oon tätä toista :D

    ja siis vaikka tekijänoikeuslaki ei koskekaan koodeja, koska niitä ei voi ns. "omistaa" kun niitä ei tehdä alusta loppuun asti itse, mut sen verran paljon vaivaa oon kuitenkin nähnyt kun oon siitä valmispohjasta ton muokannut et suututtaa sellanen jos mennään suinpäin kopioimaan kaikki. ei siinä mitään jos ottaa mallia, mut copypasteeminen on imo aika ilkeetä.

    mut tätä kohtaa en ihan tajunnut;
    "Olet ennenkin hyökännyt ihmisten kimppuun, koska hän mielestäsi kopioi koodisi. Hyökkäsit oikein joukoin ja haukuit. Ei kovin aikuista käytöstä. Siksi neuvon sinulle, vaikka sitäpä nämä kommentoijat on sinulle kommentoineet:
    Hoida asia henkilökohtaisesti. Näin vältyt kommenttivyöryltä!"


    en oo koskaan ennen hyökännyt 'joukoin'. oon törmännyt tällaseen toimintaan toki ennenkin (koska huomaan kyllä jos mun koodeja oon käytetty, sen verran paljon oon niitä tuijotellut :D), mut parilla aikasemmalla kerralla oon pelkästään ITSE hoitanut asian ja välillä saanu kunnolla vääntää kättä siitä mut kuitenkin, en oo aiemmilla kerroilla koskaan usuttanut ketään kenenkään kimppuun. ja haukkunut en oo kyllä koskaan. oon sanonut et on tyhmää ja et ärsyttää mut se tietääkseni ei oo haukkumista :D

    sinäänsä ilkee temppu multa, tiedän sen kyllä mut oon tästä niin monesti jo sanonut eikä oo auttanut niin sitä saa mitä tilaa :D

    mut jepjep kiitos !

    ReplyDelete
  123. Pakko sanoa, (oli loppuunkäsitelty tai ei :DD) että täällä tyttö, joka ei edes ole vielä 14, vaan 96 syntynyt, tietää ettei saa kopioida, joten ikään ei voi turvautua ( oli pakko sanoo, sori :))

    ReplyDelete
  124. Näin sut tua Europehousessa ja meinasin tulla juttelemaan, mutta en sit kehdannu. :D

    ReplyDelete
  125. Miks Viivi on aina se, joka joutuu vaihtamaan muiden vääryyden takia omat koodit ja " tottumaan maailman vääryyteen". Miks sen yksin pitäis siihen sopeutua, mä oisin tehnyt aivan samalla lailla kun Viivi, ja ei se tee tätä tekoo pahemmaks että se on aikuinen ja se kopsari 14 >:O Luuletteko te jotkut että pääsee joka jutusta kun koira veräjästä jos on alaikänen ? :D

    ReplyDelete

Thank you for your comment !
I'll try to answer to your questions as soon as possible.